Inception

"You’re waiting for a train, a train that will take you far away. You know where you hope this train will take you, but you can’t be sure. But it doesn’t matter - because we’ll be together."

Inception, alltså. Definitivt årets bästa film. Även fast början var sjukt förvirrande, så förstod man allting sen. Även fast den är nästan två och en halv timme så kändes det som om den slutade alltför tidigt.

Slutet var aningen irriterande, men jag älskar det ändå. Tror jag.
Jag hade dock aldrig trott att filmen skulle vara sorlig.

Historien är underbar. Skådespelarna var fantastiska. Effekterna var mindblowing.
Jag ska se den här filmen igen.
Snart.

Jag fattar inte folk som säger att dom inte förstår filmen.
Jag förstod varenda sekund, även dom sekunderna som var förvirrande.

Jag tror fan att jag fått en ny favoritfilm.
Och ja, jag vill ha den på DVD.

Jag tror jag ska skaffa mig ett totem, bara för att.
Och slutet tar död på mig. Jag vill att filmen ska fortsätta i några sekunder till. Bara några. Så jag vet om det är verklighet eller om han drömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0